Til tider kan det være nødvendigt at nulstille opsætningen af Onlime på din computer. En nulstilling kan løse eventuelle problemer, du måtte opleve med synkronisering, uploadhastighed eller andet, som ikke umiddelbart kan løses ved at optimere brugen af Onlime.
I denne hjælpeartikel forklarer vi, hvordan du nulstiller opsætningen af Onlime på Windows og Mac - uden at skulle uploade mapper og filer igen.
Hvad betyder en nulstilling?
En nulstilling betyder, at der er en række databasefiler og cachefiler fra Onlime-programmet på din computer, som bliver slettet. Når disse filer slettes, nulstilles Onlime og opsætningen starter forfra, som da du første gang installerede Onlime.
I forbindelse med en nulstilling er det nødvendigt efterfølgende at tilføje mapper til backup igen. Derfor er det også vigtigt at følge nedenstående guide nøje, når du vil tilføje mapper igen.
Mapper og filer, som allerede tidligere er blevet uploadet, skal ikke uploades igen i denne process.
Hvorfor nulstille?
En nulstilling kan være en løsning, hvis du oplever problemer med Onlime så som:
Langsom uploadhastighed, som ikke falder under den almindelige Nedsat uploadhastighed
Manglende synkronisering ved Backup af en mappe eller i Onlime Sync
Hvis du oplever pludselig nedlukning af programmet
Hvis du oplever generel ustabilitet
Problemer med anden kernefunktionalitet, som ikke kan løses ved at ændre almindelig brug af tjenesten
Nulstilling kan også bruges, hvis du ikke ønsker, at Onlime længere skal køre på en computer.
Sådan nulstiller du Onlime
Notér de mapper, som du har tilføjet til automatisk backup. Det er vigtigt at være bevidst om, hvilke mapper det er, så du kan tilføje dem igen senere.
Klik på Indstillinger
Klik på Fjern link fra konto
Klik på OK i vinduet, der popper op
Når opsætningen er færdig, skal du tilføje dine mapper til automatisk backup igen.
Sådan fortsættes backup efter nulstilling
Hvis du ønsker at fortsætte backup til en eksisterende computer, som er registreret på Onlime - hvilket der kan være flere grunde til - kan du følge denne guide.
Hvis en nulstilling ikke afhjælper problemet, er du velkommen til at uploade dine logfiler til kundeservice og efterfølgende kontakte os, så vi kan hjælpe dig.