På Windows og Mac kan du se ved Onlime-ikonet i værktøjslinjen se, om Onlime kører som det skal, eller om der er fejl ved backup og synkronisering.
Sådan finder du Onlime-ikonet i værktøjslinjen:
🟢 Alt OK
Ser du en grøn prik ved Onlime-ikonet er alt OK. Da kører backup og synkronisering som det skal uden fejl.
🔴 Forbindelsesfejl
Ser du en rød prik ved Onlime-ikonet er der en forbindelsesfejl mellem programmet og Onlime-tjenesten. Dette kan skyldes f.eks. et udfald i internetforbindelse, eller at du ikke er logget ind.
Genstart Onlime-appen
Højreklik på Onlime-ikonet og vælge Afslut
Åbn Onlime-appen
Du kan også genstarte Onlime-appen på følgende måde:
Genstart din computer
Åbn Onlime-appen
Geninstaller Onlime-appen
Du kan vælge at geninstallere Onlime-appen, hvilket vil løse forbindelsesfejl og databasefejl.
Vi anbefaler, at du først henter den nyeste version af Onlime og installerer denne. Hent og installer Onlime her.
Alternativt kan du geninstallere Onlime som forklaret her.
❗️ Fejl ved backup eller synkronisering
Ser du et rødt udråbstegn ved Onlime-ikonet er det tegn på, at programmet oplever fejl ved tilføjede mapper og filer.
Sådan får du vist fejlede filer
Højreklik på Onlime-ikonet og vælg menupunktet Vis fejl.
Du kan også åbne Onlime-appen og højreklikke på den relevante mappe og vælge Vis fejl.
I vinduet der kommer frem får du vist de filer, som er fejlet.
Sådan håndterer du de mest almindelige fejl
Filnavnet er for langt eller indeholder ugyldige symboler
I dette tilfælde, skal du omdøbe den fejlede fil, så filnavnet er simpelt - gerne kun ét ord.
Filen eksisterer ikke længere
I dette tilfælde kan du forsøge at genstarte Onlime-appen.
Udelad fra backup
Du kan udelade den overliggende mappe eller de konkrete filer fra backup. Se hvordan her.
OBS: Er du i gang med at tage backup, anbefaler vi, at du venter med at håndtere fejl til efter backup er færdig.