Når du tager automatisk backup af mapper på din computer, og Onlime ikke er i stand til at finde mappen, vil programmet melde ikke fundet under mappenavnet.
Det betyder, at Onlime ikke kan tage automatisk backup af mappen.
Der kan være forskellige grunde til, at en mappe ikke længere kan findes på din computer:
hvis du har flyttet mappen til en anden lokation på computeren
hvis mappen er placeret på et eksternt medie, og du har frakoblet det eksterne medie fra computeren
hvis mappen er placeret på et ekstern medie, og det eksterne medies drevbogstav er blevet ændret (Windows)
hvis der på anden vis er ændret i den overordnede mappestruktur på din computer, så Onlime ikke kan finde mappen
Undersøg mappernes placering
Det første du skal gøre for at løse problemet er at skabe overblik over de(n) mappe(r), hvor Onlime melder "ikke fundet":
er mappen placeret på en ekstern harddisk, som du har frakoblet computeren?
hvis ja, prøv da at tilkoble den eksterne harddisk og genstart Onlime
er mappen placeret på en ekstern harddisk, hvor drevbogstavet har ændret sig? (Windows)
hvis ja, undersøg da muligheden for at ændre drevbogstavet tilbage til det oprindelige, som da du tilføjede mappen til Onlime
er mappen placeret på en NAS, hvor forbindelsen/drevbogstavet har ændret sig?
hvis ja, undersøg da muligheden for at ændre forbindelsen/drevbogstavet tilbage til det oprindelige, som da du tilføjede mappen til Onlime
kan du finde den oprindelig mappe lokalt på din computer?
hvis ja - er mappen placeret det nøjagtigt samme sted, hvorfra du tilføjede den til Onlime til at starte med?
Tilføj mapperne til backup igen
Hvis du har lokaliseret en mappe, som melder "ikke fundet", men ikke umiddelbart kan løse det i forbindelse med undersøgelse, kan du gøre følgende:
Vent indtil mappen er helt uploadet til skyen
Slet nu den gamle mappe, som viser "ikke fundet"
Filer og mapper, som allerede er blevet uploadet til skyen én gang, bliver ikke uploadet igen. Overstående bør derfor tage relativ kort tid.