Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerBackup & synkroniseringProblemløsning
Fejlfinding: problem med manglende backup af indhold i mapper
Fejlfinding: problem med manglende backup af indhold i mapper

I nogle tilfælde vil Onlime ikke sikkerhedskopiere indholdet i undermapper – læs her om hvordan du løser dette.

Levi Rauff avatar
Skrevet af Levi Rauff
Opdateret for over 4 måneder siden

Nogle undermapper kan være udelad fra sikkerhedskopieringen i Onlime. Det kan fx være program og system mapper og filer.

Årsager til udelukkelser og manglende backup:

Nogle app/program og systemmapper være udeladt fra backup, som fx Fotosbiblioteket/iPhoto eller visse mailprogram arkiver.

Ander årsager til manglende backup kan skyldes, at mappen/filen man forsøger at sikkerhedskopiere, er stor og bliver ændret hyppigt. App/program arkiver som billedebiblioteker og mail ændres ofte og kan derfor gøre det svært for Onlime at nå at sikkerhedskopiere, før filen bliver ændret.

Nogle gange kan man som bruger også ved en fejl have udelukket mapper fra backup.

Sådan undersøger du, om en mappe er udeladt fra backup i Onlime:

  • Åbn Onlime

  • Højreklik på mappen, du vil undersøge nærmere, som du har tilføjet til backup oversigten.

  • Vælg Udelad undermapper i...

  • Tjek for markeringer ud for undermapper. Fjern eventuelle markeringer for at fjerne udelukkelsen af undermapper.

Besvarede dette dit spørgsmål?