Du kan opleve, at nogle af dine filer opbevaret i Jottacloud synk-mappen, får tilføjet 'Conflicted' i filnavnet.
Når en fil er synkroniseret mellem flere enheder, kan Jottacloud blive i tvivl om, hvilken udgave af filen, man ønsker at beholde. Dette indikerer Jottacloud ved at tilføje 'Conflicted'.
Som hovedregel er det filen uden 'Conflicted' i filnavnet, der er den nyeste udgave. Åben dog altid begge udgaver og tjek, hvilken fil, der er opdateret med det indhold, du ønsker.
Hvorfor opstår 'Conflicted'?
'Conflicted' kan opstå i flere tilfælde – fx:
- Hvis der har været, eller løbende er problemer med internetforbindelsen.
- Hvis overførslen af filen blev afbrudt – fx ved at computeren blev lukket/gik i dvale eller hvis Jottacloud-appen, der kører i baggrunden, blev lukket.
- Hvis andre programmer/processer låser filen – fx. hvis filen er åbent i et program.
- Hvis en fil bliver redigeret og gemt af flere personer på samme tid.
Som du kan se på skærmbilledet ovenfor, opstår problemet her med Excel-filer. Det er ofte tilfældet, da Excel-filer kan være i brug af Excel-programmet, hvis det er åbent eller kører i baggrunden.